CEO Rudi Maes van Filou&Friends licht toe waarom hij koos voor Quifactum: “De flexibiliteit van Quifactum om onmiddellijk waarde te creëren voor ons ‘Filou Forever’ terugnameprogramma, was voor ons doorslaggevend”, aldus Maes. “De DPP’s van Quifactum worden op itemniveau gemaakt, wat ons helpt om de traceerbaarheid en herbruikbaarheid van elk kledingstuk te garanderen.”
Het ‘Filou Forever’ programma moedigt consumenten aan om hun oude kleding in ruil voor een voucher terug te brengen voor herverkoop of recycling. Met de digitale productpaspoorten kan Filou&Friends de volledige levenscyclus van elk kledingstuk volgen, van productie tot recycling. Dit verhoogt de transparantie en versterkt het vertrouwen van de consument in de duurzame ambities van het merk.
Duurzaam én transparant
Mathias Slabbinck stapte jaren terug uit het bekende Brugse familiebedrijf om zijn eigen weg te gaan. De start-up Quifactum werd in volle coronaperiode opgericht door Mathias Slabbinck en Christof Ameye. Hun innovatieve SaaS-oplossing ontzorgt merken door automatisch unieke digitale productpaspoorten te creëren voor individuele items. Dit zal verplicht worden door de recent goedgekeurde Ecodesign for a Sustainable Product Regulation (ESPR) van de EU.
De flexibele en geavanceerde technologie van Quifactum helpt bedrijven om transparantie en duurzaamheid te bevorderen. Quifactum is één van de start-ups die actief is in de incubator Brugge.Inc.
Voor meer informatie: