Willow werd opgericht in 2018 en richt zich op het helpen van KMO’s bij het opbouwen en onderhouden van een sterke aanwezigheid op sociale media Dit doen ze met een door AI aangedreven tool voor sociale media beheer en een team van sociale media experts. Willow haalde in het verleden reeds kapitaal op bij onder andere imec, PMV en Smartfin.
Al bijna 40 jaar staat Optitrade Retailgroep naast onafhankelijke ondernemers, waardoor hun positie op de lokale markt versterkt wordt. Door samenwerking en het bundelen van middelen heeft Optitrade verschillende activiteiten ontwikkeld die KMO’s helpen bij hun zakelijke inspanningen. Als onafhankelijke opticien/audicien hebben zij de vrijheid om te kiezen welke diensten zij willen gebruiken.
“Sociale media zijn vandaag niet meer weg te denken binnen de marketing van lokale opticiens en audiciens”, zegt Pam Verhoofstad van Optitrade. “Het probleem is dat de ‘traditionele’ oplossingen op de markt te duur of te complex zijn voor onze cliënten. Willow is voor onze dé perfecte fit voor opticiens en audiciens die hun groei willen ondersteunen via een aanwezigheid op de digitale kanalen. Na een testfase zijn we dan ook verheugd dat we onze samenwerking nu ten volle kunnen uitrollen. Onze missie is om ons cliënteel zo veel mogelijk te ontzorgen van de bijzaken zodanig dat zij zich kunnen focussen op de hoofdzaken.”