Ingrid Hoffman en Sonia Vermeire Ingrid Hoffman en Sonia Vermeire. Foto: ADM

Sonia Vermeire volgt Ingrid Hoffman op als algemeen directeur bij ADM

Na een carrière van 25 jaar draagt Ingrid Hoffman de fakkel van algemeen directeur bij ADM over aan Sonia Vermeire. Ze verdiende haar sporen bij onder meer Colruyt Group, Inetum en haar eigen KMO Diverso.

ADM is een business- en netwerkplatform waar bedrijven kennis kunnen delen rond digitalisering en innovatie. Het Antwerpse bedrijf werd opgericht in 1998. Tot de intussen meer dan 200 leden behoren onder andere Proximus, Telenet, De Lijn en VDAB. Het hoofdkantoor van ADM ligt in Niel.

De voorbije 25 jaar bracht Ingrid Hoffman bij ADM duizenden ondernemers en professionals samen rond het thema digitalisering. Met haar team bouwde ze aan een community van meer dan 200 bedrijven, voor wie kennisdeling rond digitale thema’s centraal staat. Hoffman kwam in 1999 aan boord als coördinator en in 2014 werd ze aangesteld als algemeen directeur.

Nu neemt Sonia Vermeire uit Nevele die functie van haar over.  Ze heeft onder andere ervaring opgebouwd als consultant media services & partnerships bij Colruyt Group en directeur van Publicarto. Ook is ze oprichter en directeur van Diverso.

“Hoe meer mensen in het netwerk, hoe meer kennis we kunnen delen. Er is in onze community dus zeker nog plaats voor extra managers, leidinggevenden uit het middle management en jonge talenten. We zullen ook uitreiken naar de regio’s in Vlaanderen die ADM vandaag minder bereikt. Ook het huidige aanbod zou ik graag aanvullen met nieuwe formats en producten”, zegt de splinternieuwe algemeen directeur.

“Sonia brengt met haar ervaring in management, business development en sales & marketing een frisse blik binnen. Ze is graag onder de mensen en krijgt energie van netwerken op alle niveaus. Maar minstens zo belangrijk is dat ze impact wil creëren met de thema’s die we aanreiken en de mensen de we met elkaar verbinden”, zegt Piet Van Petegem, die Sonia aanstelde als nieuwe algemeen directeur.