Mathias Nowé en Jasmine Bostyn, levenspartners, hebben negen maanden voorbereid aan hun start-up. Ze hebben allebei op hoog niveau ervaring opgedaan als kaderleden in grote bedrijven. Nowé als recruter bij het hoog aangeschreven selectiekantoor Robert Half, en Bostyn in diverse functies (aankoop, marketing) bij Lidl en Jumbo.
“Die ervaring moet ons helpen om het ook als zelfstandige ondernemers waar te maken”, zegt het duo. “De investering is aanzienlijk maar we wensen ons te differentiëren in de markt. We durven ons concept vernieuwend noemen, want we hebben in de toonbank producten liggen die je nergens anders zal vinden. Gevleugelde kwaliteit zeg maar. Alles wordt ook inhouse bereid, zodat we controle houden over het eindproduct.”
Beleving centraal
Maison Poulet strekt zich uit over 500 vierkante meter, waarvan 150 vierkante meter winkelruimte aangevuld door een indrukwekkende ‘back office’ waar alle aanbod wordt klaargestoomd. “Alles staat in het teken van klantenservice en ook beleving”, aldus Mathias Nowé en Jasmine Bostyn. “Wie langs komt zal onder de indruk zijn, want we willen op alle vlak anders dan anders zijn. Maar altijd met topkwaliteit voorop.”