Naar aanleiding van zijn vijftigste verjaardag liet het Geelse bouwbedrijf Stessens een enquête uitvoeren bij 900 Vlamingen die recent hebben gebouwd of gerenoveerd, of dat in de nabije toekomst gaan doen. Daaruit blijkt dat de ideale aannemer wel degelijk bestaat, maar voor iedereen anders is.
“De Vlaming focust vooral op drie grote aspecten”, luidt het. “Een eerste aspect is de betrouwbaarheid van de bouwfirma. Daarnaast is ook de kwaliteit van de gebruikte producten, technologieën en materialen belangrijk. Het derde aspect is een goede en vlotte communicatie met een vaste contactpersoon of werfleider.”
Stessens liet in de enquête ook polsen naar wat Vlamingen noodzakelijk vinden om aannemers te zoeken en te vergelijken. Op de eerste plaats staat het aantal jaren ervaring in de bouwsector (53,2%), gevolgd door het gevoel dat ze hebben na een eerste plaatsbezoek (51%) en positieve mond-tot-mondreclame (48,5%). Voor slechts 19% van de Vlamingen is een uitgebreide toonzaal een noodzaak bij de zoektocht naar of vergelijking van verschillende aannemers.
Jelle Geerits, CEO van Stessens: “De resultaten van het onderzoek waren voor mij erg bemoedigend. Ze geven ons niet alleen een goed inzicht in de noden en verwachtingen van de bouwheer van vandaag, ze tonen ook aan dat klanten belang hechten aan wat wij als onze sterktes beschouwen. Het bevestigt dat we een mooie toekomst tegemoet gaan.”
Voor zijn vijftigste verjaardag kreeg Stessens ook een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Het nieuwe logo liet zich inspireren door de bakstenen van het originele logo uit 1974, maar dan met een moderne look and feel. Het logo werd bovendien ontdubbeld naar een icoon en woordmerk, zodat het ook op hedendaagse en toekomstige toepassingen volledig tot zijn recht komt.