“Wuustwezel telt zo’n 3.300 ondernemingen en zelfstandigen. Het aantal groeit en daarmee wordt het steeds moeilijker om die databank in eigen beheer actueel te houden. Het is belangrijk dat we steevast alle bedrijven in Wuustwezel bereiken. Op een ondernemersavond willen we hen voor de volle 100% aanspreken en niet voor 70%”, duidt schepen van Lokale Economie Pieter Cools (CD&V) het opzet van het platform.
“In een tijd waarin online aanwezigheid cruciaal is voor het succes van een onderneming, is dit digitale zoekplatform een essentieel instrument om de zichtbaarheid van onze lokale bedrijven te vergroten.”
Voor ‘100%lokaal’ gaat Wuustwezel in zee met het Belgische bedrijf identityBuilding. Het platform biedt een uitgebreide zoekfunctie, waarmee klanten de lokale ondernemers vinden op basis van naam of activiteit. Het belangrijkste kenmerk is dat het alleen bedrijven binnen het grondgebied van Wuustwezel weergeeft, wat dan weer de lokale economie positief moet stimuleren.
“Veelbelovend”
“We verstuurden een brief met individuele logingegevens naar al onze ondernemers. Hiermee krijgen zij toegang tot het nieuwe platform waarop zij hun bedrijfsgegevens, zoals logo en contactgegevens, kunnen nakijken en aanvullen. Dit initiatief leverde tot nu toe al een respons van 15% van de ondernemers op, wat als een veelbelovend begin wordt beschouwd.”
Naast deze gratis basispublicatie, kunnen de ondernemers één jaar gratis gebruikmaken van een uitgebreid pakket om hun bedrijfsprofiel verruimen met extra informatie, zoals een persoonlijke verhaallijn, een website of een e-shop.
De schepen is tevreden met de eerste aanzet en hoopt dat nog meer Wuustwezelse bedrijven zich uitgebreid presenteren via het platform aan het brede publiek.