In zijn nieuwe rol als Operations Director zal Tim Lemmens zich focussen op het verder stroomlijnen van de operationele activiteiten van Inetum België en het optimaliseren van de operationele modellen en processen, laat het bedrijf maandag weten. Hij zal daarnaast de ‘right-shoring’ strategie verder uitrollen, waarbij Inetum dankzij een on-/offshore leveringsmodel en GenAI-industrialisatie verschillende werkmodellen aanbiedt aan zijn klanten. Zo kunnen klanten zoveel mogelijk IT-projecten zo snel mogelijk realiseren.
“In nauwe samenwerking met het managementteam, zal Lemmens alle aspecten van de operationele activiteiten van het bedrijf superviseren, inclusief dienstverlening, projectmanagement, de toewijzing van de middelen en het leveranciersbeheer”, legt Inetum uit. “Hij zal cross-functionele teams leiden en begeleiden, en een cultuur van samenwerking, voortdurende verbetering en innovatie stimuleren.”
Tim Lemmens heeft meer dan vijftien jaar ervaring in de IT-sector. Voordat hij de Inetum Group vervoegde, startte hij zijn carrière als consultant bij Oracle en werkte hij bijna zes jaar als Director of Group IT bij Cegeka. Bij Inetum België is hij sinds oktober 2020 aan de slag als Chief Digital Officer waarbij hij ook lid werd van het managementteam. Nu neemt hij er dus de functie van Operations Director bij.
“Het is een fantastische uitdaging. Als Operations Director en Chief Digital Officer zit ik in een unieke positie”, zegt Tim Lemmens over zijn nieuwe functie. “Eén die me toelaat de ruggengraat van onze organisatie te leiden en te organiseren, operationele uitmuntendheid te stimuleren en onze hoogwaardige diensten en producten zo efficiënt mogelijk te leveren. De inzet en het professionalisme van ons Operations-team geven mij de energie om de uitdaging aan te gaan en de verwachtingen van onze klanten te overtreffen”.
“Tim leverde als Chief Digital Officer een waardevolle bijdrage aan ons bedrijf”, voegt Johnny Smets, General Manager van Inetum België, toe. “Hij bereikte resultaten die een directe impact hadden op het succes van ons bedrijf, door de implementatie van gestroomlijnde processen en technologieën; de optimalisatie van het gebruik van de middelen; en de implementatie van strategische initiatieven gericht op het verbeteren van de klantentevredenheid. Zijn expertise in deze nieuwe functie zal ons helpen om onze operationele transformatie te versnellen en onze positie als Europese leider in de digitale sector te versterken.”