Het waren de lezers van Gazet van Antwerpen en Made in Kempen die vorig jaar de Frisko Vanille van IJsboerke tot het populairste product in de Kempen uitriepen. “In de jaren vijftig was IJsboerke de eerste roomijsproducent in België die ijs op een stokje verkocht”, zegt commercieel manager Jef Segers van IJsboerke. “De naam Frisko is steeds gebleven. Het vanille-ijs heeft een omhulsel van Belgische chocolade. Vorig jaar hebben we beloofd om iedereen te trakteren op een gratis Frisko als die verkozen zou worden tot populairste product van de Kempen. De Frisko-roadtrip door de Kempen zou eigenlijk vorige week starten, maar toen was het te slecht weer.”
IJsboerke roept 2024 uit tot het jaar van de Frisko. “We hebben met de Frisko Noisella een nieuwe variant van het ijs op een stokje op de markt gebracht. Die bestaat uit vanille-roomijs met een vleugje hazelnootsaus, omhuld in echte Belgische melkchocolade en hazelnootjes. Het is geen eenmalige variant, maar een blijver. Op de Frisko-roadtrip bieden we zowel de klassieke als de Noisella aan”, zegt Jef Segers.
In De Mosten lieten jong en oud zich de gratis Frisko smaken onder de lentezon. De roadtrip van IJsboerke houdt op donderdag 11 april halt bij Okay in Dessel, Carrefour in Mol en Spar in Lichtaart (Kasterlee). Op vrijdag 12 april kom je het team tegen bij Delhaize in Herentals en in het recreatiedomein de Lilse Bergen in Gierle (Lille). Bij het schepijs heeft IJsboerke in samenwerking met Hoogstraten Aardbeien en Jules Destrooper twee nieuwigheden in het assortiment.