De wereldwijde markt voor alcoholvrij bier was in 2022 meer dan 22 miljard dollar waard en wordt verwacht jaarlijks toe te nemen met meer dan 5,5%. Daar wil Wouter Dorissen op inspelen met Goals Boost. “We willen ons in dit segment onderscheiden door het gebruik van cascara, de gedroogde schil van de koffiebes, die natuurlijke cafeïne bevat”, zegt hij. “Dit ingrediënt zou een verfrissende en verkwikkende ervaring creëren, zonder de negatieve effecten van alcohol.” Met het bier wil de maker dus een pittig alternatief bieden voor alcoholhoudende bieren en energiedranken.
Dorissen handelt volgens een missie: “Het antwoord vinden op de vraag hoe ik volop van een biertje kan genieten zonder de kater van morgen te ervaren. Goals Boost lest niet alleen de dorst, het geeft ook energie.” De patenten zijn in aanvraag en de plannen zijn groot, stelt Dorissen: “De komende twee jaar focussen we ons op België en Nederland, daarna de rest van Europa en zelfs de Verenigde Staten.”
De eerste flesjes van het bier werden zopas gebrouwen en afgevuld in Kasteelbrouwerij Ter Dolen in Helchteren. Vanaf 8 mei 2024, toevallig ook de 32e verjaardag van Wouter Dorissen, zal het bier officieel gelanceerd worden.