MORO Essentials werd opgericht door Yasmine Mili en Lorenz Lüttgens. Met hun onderneming streven ze ernaar om duurzaamheid en kwaliteit te verenigen in de beauty en home care industrie. Zo hebben ze bijvoorbeeld een hand & body wash die wordt verkocht in zakjes met 25 gram geconcentreerd poeder. Dit poeder wordt gemengd met kraanwater in een herbruikbare glazen fles, waarmee het bedrijf een einde maakt aan wegwerp plastic en onnodig watertransport. “Traditionele lichaamsverzorgingsproducten bestaan vaak voor 80 procent uit water. Wij reduceren dit tot een fractie”, klinkt het bij de zaakvoerders. Hun missie is om alle home & body care producten te vrijwaren van eenmalig gebruik van plastic en schadelijke ingrediënten.
Voor MORO is het belangrijk om te denken aan de duurzame groei van het bedrijf. Deze mentaliteit wordt gesteund door investeerders Christophe Segers, Laurence Levrau, Matthijs Keersebilck, Philippe Meert en organisaties BAN Flanders, Investee en Belfius, die elk waardevolle expertise toevoegen aan MORO Essentials,