De groep realiseerde ook een EBITDA van 5.486.602 euro. Als grootste APR van ons land werd Lab9 de eerste Apple Premium Partner (APP) en opende het de eerste APP-winkel in ons land.
“We zijn zeer tevreden met onze resultaten voor 2023”, dixit Coolman. “Lab9 Pro groeide dit jaar minder dan verwacht. Toch hebben we dezelfde omzet kunnen behalen als een jaar eerder in 2022. We hebben samen met onze nieuwe chief commercial officer en ons salesteam herstructureringen doorgevoerd waardoor we een goede basis hebben gecreëerd voor verdere groei. Lab9 Stores kende een winstgroei van 22% ten opzichte van 2022. Er is één winkel overgenomen, namelijk cipiyou in Verviers, en er zijn drie nieuwe winkels bijgekomen, namelijk in Brussel, Charleroi en Sint-Niklaas. Lab9 Stores telt nu in totaal 30 winkels waar we in zullen blijven investeren, en wie weet komen er nog enkele winkels bij in 2024.”
Vooruitblik
Lab9 wil zijn groei in 2024. Zegt Geert Coolman, CEO van Lab9 Group, legt uit: “Voor Lab9 Pro mikken we op een groei van 10% in 2024 en voor Lab9 Stores op een groei van 15%, of een stijging met 15 miljoen euro omzet. Het zijn ambitieuze cijfers, maar we geloven in onze strategie en in ons team, en we bouwen graag samen verder aan ons groeiverhaal. De komende jaren zal Lab9 Pro sterk werken aan zijn dienstenaanbod. We willen naast de kmo’s ook bedrijven op enterprise-level nog beter ondersteunen in hun digitalisering. Ook voor het onderwijs en de grafische sector komen we binnenkort met nieuwe oplossingen. Het ecosysteem van Apple-producten zal soowieso verder uitbreiden. Bovendien zal het gebruik van AI nog verder toenemen in de nabije toekomst. Bij Lab9 zullen we dan ook inspelen op deze veranderende wereld door opleidingen aan te bieden aan bedrijven en particulieren over onder andere AI, cybersecurity en digitalisering.”
Nog dit: Lab9 Pro is op dit moment nog op zoek naar 8 medewerkers. Voor de Lab9 Stores worden er nog een 25-tal medewerkers ter versterking gezocht in Brussel, Vlaanderen en Wallonië.