Lidwina beeld straat van merken

Lidwina creëert een ‘straat van sterke merken’ in samenwerking met Phobos & Actor

Gesteund door het Geelse communicatiebureau Phobos & Actor pakt Lidwina uit met een 'straat van sterke merken'. Zo wil de Molse onderneming tonen dat het een campus is met verschillende specialisaties.

“Sinds 2021 heeft Lidwina een strategische samenwerking met Phobos & Actor om hun marketing en communicatie naar een hoger level te tillen”, vertelt projectmanager An Daems van Phobos & Actor. “Het doel is om een straat van sterke merken op te bouwen die niet alleen uniek zijn, maar ook Lidwina’s passie voor ondernemerschap ademen. Met de nieuwe baseline ‘Content door talent’ sluit het verhalenproject over Lidwina’s talenten naadloos aan bij de algemene marketingstrategie. De afgelopen periode werden daarvoor verhalen intern gedeeld, podcasts opgenomen, panelen opgehangen en extern gecommuniceerd via social media, advertenties, nieuwsbrieven en het Lidwina-magazine.”

“Nu is het tijd om die sterke merken verder uit te bouwen”, aldus nog An Daems. “Recent werden Winterwerk en Pakker’d gelanceerd. Met die laatste zetten ze hun verpakkings-skills voor food en non-food in de spotlights. Op de langere termijn is het de beurt aan enclave (werken op locatie), montage-assemblage, groen, naad en circulair. Elke specialisatie krijgt een eigen naam, logo en website, maar blijft altijd ‘Powered by Lidwina’.”

“Deze strategie streeft ernaar dat wanneer bedrijven op zoek gaan naar specialisten, Lidwina met haar sterke merken opvalt als dé keuze voor kwaliteit en expertise.”, luidt het nog. “Lidwina is nu een campus met verschillende specialisaties: een straat van sterke merken. Een bijkomend voordeel is de identificatie van de medewerkers met deze sterke merken, wat leidt tot een gevoel van fierheid en werkvreugde binnen de organisatie.”