Het gaat Roularta Printing voor de wind: enkele maanden nadat de drukkerij als strategische drukpartner werd gekozen door de Britse uitgeverij The Financial Times kiest nu ook het Amerikaanse The New York Times voor Roularta Printing.
Roularta Printing neemt het drukken van T Magazine voor zijn rekening. Deze maandelijkse lifestylebijlage wordt samen met The New York Times International Edition verspreid onder abonnees, kiosken en verkooppunten in alle markten buiten Noord-Amerika (het Verenigd Koninkrijk, Europa, Midden-Oosten en Azië). De eerste exemplaren rolden begin februari 2024 van de persen.
Mijlpaal
De keuze van The New York Times is te danken aan diens solide reputatie, centrale ligging in West-Europa en continue investeringen in innovatie en duurzaamheid, aldus Roularta Printing. Zo investeerde de drukkerij in 2023 zo’n 4,5 miljoen euro in energie-efficiënte droogovens, wat de CO2-uitstoot met 14% reduceerde. “Voor ons is het contract met The New York Times een belangrijke mijlpaal: nooit eerder mochten we zo’n significante oplage voor de Britse markt drukken”, aldus Steven Renders namens Rouarta Printing.