Wim Verrezen richtte zijn tuinbedrijf op in 1989. Vandaag, 35 jaar later, is Tuinen Verrezen een vaste waarde in de regio. Met in totaal vijftien medewerkers, waaronder vader Wim en zoon Wannes, realiseert het bedrijf totaalprojecten in de Antwerpse Kempen voor particulieren en bedrijven. “Je kan zeggen dat groene vingers in de familie zitten”, lacht Wim Verrezen. “Mijn overgrootvader was de hovenier van gravin Jeanne de Merode en werkte in de prachtige tuin aan het kasteel van Westerlo. Zo treed ik al 35 jaar in zijn voetsporen en heb ik er alle vertrouwen in dat Wannes ook helemaal klaar is om mee(r) het gezicht van het bedrijf te worden.”
Familiebedrijf
“Wannes is intussen bijna tien jaar actief in het bedrijf”, gaat Wim Verrezen verder. “Hij is onderaan de ladder begonnen als groenmedewerker en heeft zich opgewerkt, eerst tot ploegbaas en sinds enkele jaren projectleider en medebestuurder. Hij groeit elke dag verder in zijn taak als eindverantwoordelijke voor de realisatie en nazorg van de tuinprojecten. Zelf ga ik de komende jaren meer en meer de rol van inspirator en mentor opnemen. De naamswijziging die we vandaag doorvoeren is dan ook onderdeel van de transitie die ons bedrijf door het instappen van Wannes doormaakt. Het is niet langer meer mijn bedrijf, we zijn nu een echt familiebedrijf.”
Drie domeinen
Met de nieuwe naam en daarbij horende huisstijl wil Tuinen Verrezen zich ook duidelijker positioneren als de specialist op het gebied van totaalprojecten voor de tuin. “We leggen heel duidelijk de focus op drie domeinen, die je ook ontdekt in ons nieuwe logo”, verduidelijkt Wannes Verrezen. “Op het ontwerpen van tuinen en groene bedrijfsomgevingen, op het realiseren en aanleggen van die (totaal)projecten en daarna op de nazorg van deze concepten. Om klanten volledig te ontzorgen ontwikkelden we binnen dat laatste domein complete groenzorgplannen op maat van iedere tuin.”
Contrast
Het vormgeven van moderne leeftuinen is de jongste jaren geëvolueerd. “In onze tuinen zoeken wij dikwijls de spanning op tussen rechte lijnen en organische vormen”, vertelt Wannes Verrezen. “Een aanpak die je terugvindt in onze nieuw huisstijl. Ons nieuwe logo toont dat contrast. Doordat de drie organische figuren buiten het strakke kader treden, geven we aan dat we ook out of the box met onze klant mee kunnen denken.”