Foodiz is actief op de B2B-foodmarkt en werkt met zogenaamde dark kitchens om andere bedrijven van maaltijden te voorzien. Dark kitchens zijn ‘restaurants’ die zich enkel richten op takeaway en het aan huis leveren van gerechten. “Ons unieke bedrijfsmodel stelt ons in staat om alles te beheren van keuken tot bezorging”, klinkt het bij Foodiz.
Tegen het einde van 2024 wil het bedrijf winstgevend worden, de investering van Jannes Soutaer moet daar aan bijdragen. Hun focus ligt nu vooral op de marketing van het concept en de verkoopsstrategie, waarna die verlegd zal worden naar de klanten, aldus het bedrijf.
“Vanaf mijn eerste videogesprek met Jannes wist ik dat ik hem moest overtuigen om deel te nemen aan het Foodiz-avontuur”, zegt Foodiz-CEO Thibault Verhaelen. “Zijn begrip van ons bedrijf, zijn pertinente vragen, zijn openheid en wens om snel vooruit te gaan, hebben me overtuigd. Jannes zal ons voornamelijk helpen om onze klantenwerving te vergroten om onze groeidoelstellingen te bereiken.”
Ook Soutaer zelf is enthousiast over het concept. “Vanaf het moment dat ik de oprichters en het team van Foodiz ontmoette, was ik ervan overtuigd dat dit een enorm succes kon worden”, zegt hij. “De oprichters tonen toewijding, innovatie in de voedingsindustrie en veerkracht, dus Foodiz heeft het potentieel om uit te groeien tot een enorm succes. Er heerst een zeer positieve sfeer binnen het bedrijf met zeer ambitieuze mensen om de nieuwe digitale kantine-ervaring en innovatieve cateringconcepten te creëren.”