Gert Van Erum van i3-Group uit Diest, is al 33 jaar een gepassioneerd ondernemer. “In die hele periode heb ik met talloze marketingbureaus samengewerkt”, zegt hij. “Terwijl mijn bedrijf groeide, stegen ook de marketinguitgaven exponentieel. Maar na een grondige analyse kwam er een zorgwekkende trend aan het licht: een aanzienlijk deel van het budget ging verloren aan vage consultancy en dubbelzinnige, wollige verhalen zonder betekenis en resultaat. Na het laatste debacle met één van de grootste Belgische bureaus, was ik het kotsbeu en is het idee beginnen leven om een eigen alternatief op te richten.”
Claudio Swijsen, wiens pad al regelmatig dat van Gert Van Erum heeft gekruist, was direct helemaal mee. Hij was graag bereid om een nieuw bureau mee uit te werken. “Marketing moet gaan over groei, over echte resultaten die bedrijven vooruithelpen. Onze aanpak is dan ook recht voor de raap. De real deal, daar gaan we voor. Geen grote woorden of eindeloze presentaties, maar concrete acties met resultaten die je kunt zien en voelen.”
De naam van de start-up: Do Don’t Try – No Bullshit Agency. “De fans van Star Wars zullen het herkennen”, lacht Claudio (foto). “Het gaat vooral over vertrouwen. Je wil samenwerken met mensen die iets doen, niet met zij die zeggen dat ze gaan proberen om iets te doen. Een wereld van verschil.”
No Bullshit, zoals de start-up in de volksmond zal worden genoemd, begint eraan met een team van 5 professionals. Als klantenkring wordt gemikt op KMO’s, in eerste instantie uit Limburg, Vlaams-Brabant en de Kempen. “We zijn er klaar voor. Met de botten aan, het veld in: direct knallen van de eerste seconde. No bullshit…”, besluit Claudio.