Het Poetsbureau stelt meer dan 10.000 huishoudhulpen te werk. Hun achtergrond is zeer divers: er zijn maar liefst 138 nationaliteiten vertegenwoordigd. “Taal vormt nog dikwijls een barrière”, zegt bestuurder Jo Mellemans. “We moeten ons vaak met gebaren helpen om dingen uit te leggen, maar dankzij AI kunnen wij nu iedereen in zijn eigen taal aanspreken.”
Voor het eerst schakelt Glowi AI in om de interne communicatie te faciliteren. “Neem nu bijvoorbeeld de extra premie die we -dankzij een budget van Vlaams minister Jo Brouns- mogen uitkeren aan onze huishoudhulpen: dat is belangrijk nieuws, dat we graag snel en eenduidig kenbaar maken aan alle betrokkenen. Onze AI-tool is daar uiterst geschikt voor.”
De video over de premie werd geproduceerd door CaptainWork, dat ook deel uitmaakt van de Glowi-groep. “We geloven sterk in innovatie en zijn benieuwd hoe we in de toekomst verder kunnen werken met AI om onze mensen te informeren en te betrekken bij het bedrijf”, zegt Jo Mellemans. “Het is ongelooflijk hoe wij opeens het Koreaans, Zweeds, Turks, Arabisch, Duits of zelfs Indonesisch onder de knie hebben … Het is vooral fantastisch om een nog directer contact te hebben met onze mensen.”