Met de jaarlijkse verkiezing van de KMO van het Jaar willen UNIZO en haar partners de waarde van lokaal verankerde kmo’s voor onze economie en welvaart benadrukken. 3Motion haalde het in de eindronde van vier andere sterke provinciale kandidaten, Buildup uit Vlaams-Brabant, Visix uit West-Vlaanderen, Stroohm uit Antwerpen en Level 27 uit Limburg. “Met dit initiatief brengen we jaarlijks een parel onder de aandacht”, zegt Jos Vermeiren, directeur van UNIZO Oost-Vlaanderen. “3Motion sprong eruit wegens de diverse duurzame initiatieven die het bedrijf neemt, van productie tot recycling en de aanplanting van bomen. Ook de sterke ambitie om verder te groeien en het sociaal engagement als familiebedrijf waren doorslaggevend.”
Winnaar 3Motion groeide onder leiding van CEO Femke Helon en medezaakvoerders Wouter en Gerd Mouton uit tot een sterke speler in creatieve, visuele communicatie. Naast de hoofdzetel in Zele met bijna vijftig werknemers heeft 3Motion ook een filiaal in het Nederlandse Mariahout. “We helpen klanten om hun product of dienst op een visuele, creatieve en ook duurzame manier in de kijker te zetten”, zegt Femke Helon. “Dat doen we door prints op diverse materialen gaande van raamstickers en spandoeken tot de volledige aankleding van winkels en beurzen. We zijn uiteraard zeer blij met de award.”
Een expertenjury beoordeelde alle kandidaten op thema’s als financieel beleid, marketing en communicatie, innovatie, internationaal ondernemen, personeelsbeleid, energie en milieu en ondernemingszin.