MR Kebab

Twee telgen zetten Turkije thuis op tafel

Has Food, een Belgisch-Turks familiebedrijf dat al 15 jaar actief is in ons land, lanceert het merk Mr Kebab. De jonge Limburgse ondernemers Ahmed Sözsav en Fatih Kaya willen de échte kebab en andere Turkse specialiteiten via supermarkten en andere winkels tot op de tafel van de huisgezinnen brengen. "De traditionele smaken zijn niet alleen in de kebabzaken te vinden", stelt het duo.

Mr Kebab heeft de ambitie om de Turkse eetcultuur bij gezinnen thuis naar binnen brengen. Daarom hebben de oprichters, Ahmed Sözsav en Fatih Kaya de handen in elkaar geslagen. De twee initiatiefnemers stammen allebei uit echte Limburgse ondernemersfamilies. Het waren hun vaders, een slager en een kok, die in 2008 samen het productiebedrijf Has Food hebben opgericht. Nu zetten de zonen dus de traditie verder. Ze kwamen samen op het idee om de traditionele smaak van kebab te combineren met de toegankelijkheid en kwaliteit van de Belgische productie. En dat kan ook thuis op tafel komen..

“Mr Kebab is het resultaat van onze passie om de Turkse keuken tot bij iedereen thuis te krijgen”, legt Ahmed Sözsav uit. “Mensen hebben steeds minder de tijd om te koken, maar proberen ook budgetvriendelijk de multiculturele keuken in huis te halen. Kebab wordt helaas te vaak gezien als iets dat alleen in snackbars en kebabzaken te verkrijgen is, terwijl wij willen dat iedereen dat thuis ook kan maken. Ons doel is om gezinnen te laten genieten van authentieke kebab, zonder spit.”

Mr Kebab biedt dan ook een reeks producten waarbij gebruiksgemak (‘convenience’) centraal staat. “Dat gaat van traditionele döner kebab tot gehaktspiesjes, burgers en andere Turkse specialiteiten”, legt Fatih Kaya uit. “Elk product wordt met de grootste zorg bereid en samengesteld met de beste ingrediënten, in België.”

Mr Kebab wil als voornaamste kenmerk, vasthouden aan de authentieke smaak: “Wij hechten veel waarde aan traditie, en dat is de reden waarom we de tijd nemen om onze kebab te marineren met onze geheime kruidenmix”, aldus Fatih en Ahmed. “Daarom blijft de smaak ongeëvenaard en krijgen onze klanten een echt stukje Turkije op hun bord. Daarbovenop bestaat er nog geen kwalitatief kebabmerk dat top of mind is bij een breed publiek. Wij hopen daar zo verandering in te brengen.”

Het nieuwe merk ligt vanaf nu in de winkelrekken.