Carhartt Gent

Thibault Mullie en Tino Mortier pakken uit met honderd procent Gentse T-shirts limited edition

GENT - Carhartt WIP in de Gentse Sint-Pietersnieuwstraat liet voor zijn tiende verjaardag een exclusieve Gentse T-shirt met gulden draak ontwerpen. Het filiaal is de oudste Belgische winkel van het merk en verdubbelde in tien jaar tijd van omvang. “Onze kwaliteit is zo hoog dat we het ook goed doen op Vinted", aldus de uitbaters Thibault Mullie en Tino Mortier.

Het duo doet zijn verhaal in Het Nieuwsblad (Mediahuis). “Wij focussen ons op streetwear maar met het gekende Carhartt logo”, zegt Tino Mortier (27), manager van de Gentse winkel in de krant.

Hij was er niet bij toen de winkel hier tien jaar geleden werd opgericht, maar kende de winkel wel als klant. Zijn assistent-manager Thibault Mullie (27) werkte er zeven jaar geleden als jobstudent en is nu vast in dienst. “Vroeger was het hier veel kleiner en heerste er meer een boetieksfeer”, vertelt hij. “In 2021 werd het pand ernaast ook deel van de winkel. Sindsdien is het hier één van de grootste Carhartt-winkels van Europa.”

Boven Gent rijst

Boven Gent rijst nu een nieuw aanbod: 100 procent Gentse T-shirts. Om te vieren dat hun winkel het zo goed doet en al tien jaar bestaat, liet het team een Gentse T-shirt maken. Ze kozen samen het design, en een team in Berlijn werkte hun ideeën uit. “Op de rechterborst staat een gulden draak, die verwijst naar de stad”, zeggen de uitbaters. “De T-shirts zijn limited edition en er zijn er nog een paar beschikbaar in de winkel.”

Van de concurrentie van webshops heeft de kledingwinkel geen last. Integendeel, de verkoop lijkt zelfs alleen maar te stijgen. “We vragen ons zelf soms af wanneer we zullen stoppen met groeien, maar skaten is de laatste jaren ook populairder geworden”, luidt het. “Sinds het een Olympische sport is, heeft het niet meer zo’n negatieve bijklank.”

In de bekende winkel in hartje Gent werken op vandaag tien mensen.

foto: Het Nieuwsblad/Mediahuis