Na een paar weken proefdraaien, is de compleet gerenoveerde WIMA vestiging in de Plezantstraat in Sint-Niklaas er helemaal klaar voor. De broers Crijns, die ook een vestiging hebben in Schelle en op de Grote Markt in Sint-Niklaas, willen er tonen dat hun nieuwe vestiging veel meer is dan een bowling. “We willen hier naast het recreatieve met bowling, fluogolf, bijlwerpen en karaoke, vooral een betaalbare kwalitatieve culinaire beleving bieden”, is hun visie.
De broers Crijns willen ‘hun’ Wima profileren als een unieke speler in de sector. “De combinatie van recreatie met een sterke culinaire ervaring is de kern van wat we doen”, licht Johnny toe. “Dat culinaire staat mogelijk zelfs centraler dan het recreatieve. Geen toeval dat we hier kozen voor een moderne, 100% open keuken, waar de bezoekers ons keukenteam in volle actie zien. Ze kunnen genieten van allerlei culinaire stijlen, all-in, voor 49,50 euro. Dat is zeer scherp en dat houden we bewust zo. Dat gezellig tafelen kan al dan niet in combinatie met bowlen, karaoke, bijlwerpen of fluo golf. Deze formule is er voor bezoekers in de privésfeer, maar ook voor verenigingen en bedrijven. Er is zelfs ruimte om te combineren met events, ontbijtvergaderingen of meetings.”
Aandacht voor medewerkers én bedrijven
De broers willen tijdens de openingsdagen bewust veel aandacht schenken aan bedrijven en verenigingen. Zonder de eigen medewerkers te vergeten natuurlijk. “Dat de medewerkers eerst aan de beurt komen is geen toeval”, stelt Johnny. “Zij zijn het fundament onder ons belevingsproject. Onze mensen, we spreken van een twaalftal vaste medewerkers en dertig flexi’s, moeten hier graag werken en daar hebben we wat voor over.” Op dag twee, 15 november, van 14 tot 22 uur, zijn de bestuursleden van de sportclubs in Sint-Niklaas uitgenodigd voor een ontdekkingsbezoek.”
Met incentives wil WIMA ook de bedrijfswereld bereiken. Op 16 november is er de officiële opening, waar een delegatie van het college van burgemeester en schepenen het lintje komt doorknippen. Die avond vormen de zakenrelaties de doelgroep. Want bedrijven komen vaak naar Wima voor teambuildings of incentives. Die genodigden krijgen, alvorens de buffetformule te verkennen, nog een lezing door Peter ’S Jongers. “Ik ken Peter, de man die Protime opstartte, al jaren”, zegt Johnny Crijns. “Inmiddels telt zijn HR-bedrijf 480 medewerkers en werd hij tien 10 keer verkozen tot één van de beste werkgevers van België. Hij komt zijn inzichten delen over de kracht van bedrijfscultuur. Hij kan perfect toelichten hoe hij dat aanpakt. Hij inspireert onze aanpak van ons team. Waarmee we nog eens onderstrepen hoe belangrijk wij de aandacht voor ons team vinden.”
foto: Wima/Het Nieuwsblad