Ondernemers zetten met nieuwe geschenkproducten Hoogstraten op de kaart Philippe Borremans en Lotte Crits hebben zowel kaarten als zeep en kaarsen van Hoogstraten in het assortiment. — © ram

Ondernemers zetten met nieuwe geschenkproducten Hoogstraten op de kaart

De eindejaarsperiode komt stilaan dichterbij. Wie op zoek is naar een origineel cadeau dat met Hoogstraten te maken heeft, kan terecht in de winkel van Lotte’s Creative Gifts in de Gelmelstraat of bij Borremans Badkamers & Wellness op de Sint-Lenaartseweg. In samenwerking met gekende merk Wijck hebben ze een kaart van Hoogstraten in het assortiment, maar ook zeep en geurkaarsen.

Lotte Crits opende in het voorjaar een cadeauwinkel voor geschenken met een persoonlijke toets. Ze is heel tevreden dat ze klanten voortaan ook iets over Hoogstraten kan aanbieden. “Ik ben afkomstig van Rijkevorsel en de hype over de 2310-dag heeft me aan het denken gezet om ook iets in de winkel te hebben dat Hoogstraten in de kijker zet”, vertelt Lotte. “Op een beurs ben ik met mensen van Wijck in contact gekomen en heb hen mijn idee voorgelegd. Uit die samenwerking is een kaart ontstaan die de schoonheid en levendigheid van Hoogstraten weergeeft. Begonnen met een plan van Google Maps hebben de kunstenaars van Wijk er enkele kenmerken en iconische locaties van de stad in verwerkt.”

“We hebben gekozen voor het centrum van Hoogstraten. Het volledige grondgebied met alle deelgemeenten zou een beetje te groot zijn om mooi weer te geven op de kaart. Maar wat niet is, kan misschien nog komen. Zowel voor de geboren en getogen Hoogstratenaar als een bezoeker die een herinnering wil aan de stad komt de kaart goed van pas. Ik denk dat er ook studenten gaan zijn die een kaart op hun kot wegzetten of aan de muur hangen om te tonen dat ze trots zijn op Hoogstraten”, zegt Lotte Crits.

De zeep- en geurproducten hebben een eenvoudig design. — © ram

Winterse geur

De samenwerking met Wijck is niet beperkt gebleven tot kaarsen. “Nog een nieuwigheid is een speciale set met huisparfum, kaarsen en handzeep van Hoogstraten. Deze producten hebben een eenvoudig design en passen in elk interieur. Ik heb gekozen voor geuren die gezelligheid brengen. Om bij deze tijd van het jaar te passen, zijn het nu winterse geuren. De bedoeling is om tegen het voorjaar zomerse geuren in de winkel te hebben. Met de feestdagen in zicht zijn de kaarsen en geurproducten een perfect cadeau”, legt Lotte uit.

Voor Borremans vormt de samenwerking met Wijck de start van de uitbreiding van het assortiment. “We zijn al een gevestigde waarde in de badkamerrenovatie en wellness”, zegt Philippe Borremans. “Nu gaan we ook focussen op binnenhuisinrichting. De nieuwe producten vormen daarvoor al een klein opstapje. Intussen is ook gestart met het uitbreiden van de toonzaal.”

http://www.lottescreativegifts.be

http://www.borremans.be