Bouncer maakt designproducten die het dagelijkse leven van ouderen en mensen met een beperking drastisch vergemakkelijken. Zijn tot dusver (onder meer) in productie gegaan: een pottenklem (Beat It), een knop-versterker (Push It), een ergonomisch dienblad (Theomatik) en een veelzijdige, niet-stigmatiserende drinkbeker. Deze beker, UpCup genoemd, is het paradepaardje van de collectie. Hij heeft misschien een wat ongewone vorm, maar maakt voor mensen met kracht-, coördinatie- en/of slikstoornissen een wereld van verschil.
Bart Verreydt, met meer dan 20 jaar internationale ervaring op het gebied van sales en management (budgetbevoegdheid van 250 miljoen dollar, team van 350 mensen), gelooft sterk in het concept. Hij gaat als nieuwe vennoot van Bouncer meteen aan de slag om de bestaande creaties in de markt te zetten en de ontwikkeling van nieuwe toepassingen te ondersteunen.
“We gaan inderdaad verder om nieuwe producten uit te vinden die ouderen en mensen met een beperking of handicap in staat stellen om langer zelfstandig en kwalitatief te leven”, stelt mede-vennoot Frederic Boonen. “Zo zijn we destijds gestart met Theomatik, een plateau die mensen helpt om zelfstandig te eten, ook al kunnen ze maar 1 arm gebruiken. Met dat product hebben we een Henry van de Velde Design Award gewonnen. Daarna zijn we op het elan doorgegaan, onder meer met de UpCup. Kenmerkend doorheen ons hele aanbod, is de toepassing van onze slogan Designed for Dignity. We maken dus producten die de waardigheid van zorgbehoevenden bevorderen. En dat is precies wat heel veel van onze klanten appreciëren en -als we onze mailbox mogen geloven- nog veel meer vraag naar is in de toekomst. Met Bart erbij zullen we alvast een volgende fase in ons groeiproces versneld kunnen inzettten.”