BoostU heeft kantoren in Herentals en Antwerpen en is op minder dan vijf jaar tijd uitgegroeid tot een referentie op het vlak van growth marketing. Het digitale marketingagentschap geeft de business van kmo’s en multinationals een online boost, maar de voorbije jaren kreeg boostU van haar klanten een nieuw soort verzoek, namelijk vacatures meer online zichtbaarheid geven.
“Deze groeiende vraag toonde aan dat de tijd rijp was om uit te proberen hoe digitale marketingtechnieken de online zoektocht naar kandidaten kan versterken”, zegt Nick Van Walleghem, oprichter van boostU. Gedurende twee jaar testte het agentschap met reële vacatures die bedrijfsleiders en HR-afdelingen moeilijk ingevuld kregen. De dienstverlening is een eigen leven gaan leiden en sinds oktober 2023 is het bestaan van enplooi een feit.
“Enplooi is meer dan een extra dienst van ons agentschap. Het is een volwaardige businesstak gebaseerd op inhouse expertise en doorgedreven analyses”, aldus Kelly Huijsmans, growth marketeer bij boostU en de drijvende kracht achter enplooi. “We lanceren datagedreven rekruteringscampagnes die voortdurend worden geoptimaliseerd. Concreet? Afhankelijk van het platform – Facebook, Instagram, LinkedIn of TikTok – creëren we video’s, visuals en gerichte, aantrekkelijke content om zo kwalitatief mogelijke sollicitanten aan te trekken. A/B-testing wordt ingezet om de doeltreffendheid van de verschillende campagnes en varianten te evalueren en bij te sturen. Daarnaast implementeren we AI-technologie die niet alleen helpt bij de screening van vacatureteksten, maar ook bij de rangschikking van kandidaten en bij de preselectie.”
Info: http://www.enplooi.be