Clarys char en jos

Ontbijtaanbod van Charlotte en Josephine Clarys (Arthur & The Sisters) uitgeroepen tot ‘simply the best’

KORTRIJK - De zusjes Charlotte (35) en Josephine Clarys (32) begonnen in 2016 aan hun grote ondernemersavontuur met hun bedrijf Arthur & The Sisters. De kmo brengt honderd procent gezonde ontbijt- en snackproducten op de markt. Die worden blijkbaar danig gesmaakt bij het grote publiek én bij experts. Arthur & The Sisters werd zopas op de Belgische Consumentenverkiezing gelauwerd met haar bakmix voor bananenbrood, dat werd uitgeroepen tot 'beste product van het jaar' in de categorie ontbijtproducten. Dat beste Belgische product vindt ook al vlotjes zijn weg naar de buurlanden.

Josephine en Charlotte zijn de dochters van Zwevegemnaar Luc Clarys (ex-Clama). Het aanbod van Arthur & The Sisters (25 verschillende referenties) is niet alleen terug te vinden bij de klassieke retail (Delhaize, Colruyt, ..) maar vindt nu ook meer en meer de weg naar het B2C-netwerk met gezonde ontbijtpakketten die via een abonnementsformule worden aangeboden aan bedrijven of consumenten

Charlotte en Josephine zien hun bedrijf als een permanente hommage aan hun broer Arthur die in 2015 overleed. “De naam Arthur was voor de familie in het begin heel moeilijk om aan te horen, laat staan uit te spreken”, zeggen de zusjes. “Als een soort verwerkingsproces begonnen de zussen dan toch maar om de gezonde ontbijtjes die Arthur zo graag at terug klaar te maken. Uiteindelijk besloten ze om een submerk te lanceren die volledig in het teken van Arthur stond. Hij is niet alleen de rode draad voor de productontwikkeling maar ook doorheen de bedrijfsfilosofie, zo is het logo geïnspireerd op zijn handschrift. En blijkbaar was Arthur niet de enige die verzot was op de gezonde ontbijt- en snackproducten.”

Wat begon als een verwerkingsproces groeide als snel uit tot een familiebedrijfje met veel potentieel. Vandaag is Arthur & The Sisters goed voor een omzet van om en bij de 750.000 euro, winstgevend en strong growing. “In 2018 namen we een belangrijke strategische beslissing”, vertelt Josephine Clarys. “We wilden de focus leggen op het commercialiseren, de online mogelijkheden en de marketing van onze gezonde producten. Daarom besloten we de productie, die we tot dan volledig in eigen beheer organiseerden, aan een handvol externe productiepartners toe te vertrouwen die we zelf hebben opgeleid. Op deze manier kunnen we onze groeikansen volledig benutten en rapper schalen.”

Kmo met een missie

“Onze missie is om de kracht van jouw ochtendroutine te laten ontdekken, om de jouw dag met de juiste energie te starten”, laten de zusjes Clarys verstaan. “Dit doen we door voedzame, energierijke ontbijt- en snackproducten te maken die klaar zijn in een mum van tijd. Daarnaast willen we inspireren en de juiste tools aanreiken om naast voeding, ook beweging, slaap en stress aan te pakken. Volgens ons vormen dit de 4 bouwstenen voor een krachtige dag. Onze visie is om de kwaliteit van de dag te verbeteren. Om jongeren zoals Arthur de kracht te geven om het beste uit hun dag te halen. Daarnaast hebben we ook nog de Arthursbreakfastbox. Heerlijke ontbijtjes voor elke ochtend. Steeds meer bedrijven kicken ook op dat laatste aanbod.”

info: https://arthurandsisters.be/