Clipido-shooting-20230510-WEB-027

Hasseltse nieuwkomer gaat strijd aan met Google en Dropbox

De foto's van het personeelsfeest, de powerpointpresentaties van de opleidingen of de video's van de promotiecampagne? In welk mapje, op welke schijf, in wiens computer is dat allemaal terug te vinden? Herkenbaar in jouw bedrijf? Om al deze visuele content op een gebruiksvriendelijke en efficiënte manier bij te houden, te vinden, te beheren en door te sturen, heeft het gloednieuwe bedrijf Clipido een platform gebouwd. Alle mediabestanden zijn met behulp van slimme tags en artificiële intelligentie altijd en overal toegankelijk.

Het verhaal achter Clipido begon met Michiel Swaanen, een computerwetenschapper die met zijn idee al deelgenomen had aan diverse ondernemerswedstrijden en hackathons. Op de Jong Voka GenZ Award liep hij ondernemers Frederik Knapen en Jesse Claes van Medialife tegen het lijf. Met de steun van deze 2 ervaren media-experts en van StudentStartUP aan de UHasselt, startte Michiel samen met handelsingenieur Maxim Riebus de onderneming Clipido op. Gedreven door hun gemeenschappelijke visie om de problemen aan te pakken die vaak voorkomen bij bestaande platforms zoals Google Drive, SharePoint en Dropbox, startten ze met de ontwikkeling van hun platform. Hun doel was duidelijk: het vinden en delen van foto’s en video’s moest sneller, intuïtiever en efficiënter worden. Met hun diverse achtergronden en complementaire vaardigheden maakte het Clipido-team al snel indruk. Het resultaat is een innovatief platform dat de traditionele methoden van contentopslag en -organisatie volledig verandert.

Wat maakt Clipido anders? “Het antwoord is simpel: op Clipido vind je direct alles wat je zoekt dankzij de geavanceerde AI-zoekfunctie”, leggen de oprichters uit. “Complexe mappenstructuren zijn verleden tijd. De content kan eveneens gedeeld en verspreid worden via het platform.”

Investeringsronde

De eerste klanten van Clipido zijn KMO’s zoals Cyclis Bike Lease, A2O, Wilms en The Fungroup. Zij getuigen dat het platform een verhoogde efficiëntie en tijdsbesparing oplevert. “Clipido is niet alleen een game-changer in de wereld van contentbeheer, maar ook een bron van trots”, voegen Frederik en Jesse toe. “Het is het resultaat van een gedreven en innovatief team. Dit Limburgs bedrijf heeft het potentieel om de markt te veroveren. De visie is om in de toekomst wereldwijd een revolutie teweeg te brengen in hoe bedrijven hun visuele content beheren. Momenteel werken we aan een grote investeringsronde om deze groei te versnellen.”