metch_simon_jpg

Simon Carton herdoopt zijn marketingbedrijf Amplify tot Metch en herdefinieert strategie

HOOGLEDE - Het marketingbedrijf Amplify gaat voortaan door het leven als ‘Metch’. Met de rebranding wil Simon Carton zijn bedrijf nog meer positioneren als een online marketing bureau gespecialiseerd in digitale wervingscampagnes. “Ik wil bedrijven de digitale tools geven om weer zelf te rekruteren”, aldus de bestuurder.

De baseline ‘Connect.Match.Hire.’ vat het mooi samen. Metch wil zowel kmo’s als grotere bedrijven de digitale tools bieden om zelf met kandidaten te connecteren, ze te matchen met het bedrijf en ze dan bij een match zelf aan te werven. “Geen tussenpartijen, geen hoge aanwervingsfees, wel kwalitatieve leads rechtstreeks in de mailbox van het bedrijf en een boost voor de naamsbekendheid”, zegt Carton. “Omdat de digitale tools ons in staat stellen om zaken te automatiseren, komt er meer tijd vrij voor waardevol menselijk contact tussen bedrijf en kandidaat.”

Carton heeft zelf een achtergrond als marketing verantwoordelijke binnen een rekruteringsbedrijf. “Hoewel ik de rekruterings- en uitzendkantoren nog steeds zie als een noodzakelijke factor binnen de rekruteringsmix, ben ik ervan overtuigd dat bedrijven ook zelf voor een instroom van potentiële medewerkers moeten zorgen”, zegt de jonge ondernemer. “Digitale wervingscampagnes, veelal via sociale media, vormen hiervoor een mooie oplossing.”

Het cv overbodig maken

“Een groot voordeel van het gebruik van digitale tools is dat we het cv, zeker in eerste instantie, overbodig maken”, gaat hij verder. “Dat is belangrijk, omdat onze wervingscampagnes gefocust zijn op latent werkzoekenden die geen up-to-date cv hebben. Daarnaast komen we hierbij ook tegemoet aan de werkzoekenden die digitaal niet sterk zijn of de Nederlandse taal niet volledig machtig zijn. Onze ‘Metch Tool’ zorgt ervoor dat de kandidaat op een intuïtieve manier en in een taal naar keuze de eerste vragen van een bedrijf kan beantwoorden, zodat een eerste match tussen kandidaat en bedrijf afgetoetst kan worden”.

De kandidaat moet centraal staan

Metch werd in 2022 opgericht en heeft ondertussen meer dan 30 klanten in verschillende sectoren en van verschillende groottes. “Eén zorg komt bij alle bedrijven die ik spreek steeds terug: de zoektocht naar talent”, aldus nog Simon Carton. “Het is dan ook vaak een ‘eye-opener’ voor onze klanten om te zien wat een digitale wervingscampagne op korte termijn kan opleveren. Het centraal zetten van de kandidaat is wel van cruciaal belang voor een geslaagd traject. Je moet als bedrijf zijn waar de kandidaat is, het solliciteren efficiënt maken en transparant zijn. Als jij het niet doet, zal je concurrent 10 kilometer verder het wel doen.”