In september betreedt het modemerk de Amerikaanse markt met een webshop en een gloednieuwe winkel in Wooster Street in de hippe wijk SoHo in New York. Essentiel Antwerp komt zo in een winkelbuurt terecht met grote merken zoals Chanel en Louis Vuitton.
Essentiel, dat bekend staat om zijn kleurrijke en grafische designs, zag het levenslicht in 1999 toen oprichtster Inge Onsea en haar toenmalige man Esfan Eghtessadi een collectie T-shirts uitbrachten in vier stijlen en twintig verschillende kleuren. Dat was meteen een succes en niet veel later volgde een eerste winkel in Antwerpen. “We willen verveling tegengaan en jouw roze pil zijn”, klinkt het motto en dat is ook te zien in de collecties.
Een jaar later breidde de collectie uit met knitwear, jassen, jurken, blouses, broeken en accessoires en ook internationaal won het merk stilaan aan bekendheid. In de recente en populaire Netflix-reeks Emily in Paris droeg hoofdrolspeelster Lily Collins ook al een kleurrijke trui van het merk. Door de populariteit van de reeks was het stuk met een prijskaartje van 265 euro al snel uitverkocht in alle winkels.