De markt van bedrijfsinformatie innoveren, dat was het doel van Bizzy-oprichters Hendrik Keeris en Steve Declercq in de zomer van 2021. Niet alleen door de bedrijfsinformatie en analyses anders te bundelen en weer te geven via gebruiksvriendelijke en visueel attractieve software, maar ook door de informatiesprokkeling op een andere manier aan te pakken.
LEES OOK: Gloednieuw platform voor bedrijfsinformatie Bizzy haalt meteen 1,1 miljoen euro op
“Onze sterkte is dat wij enerzijds alle officiële data over bedrijven, zoals jaarrekeningen of rapporten, combineren met dynamische data van bijvoorbeeld bedrijfswebsites of sociale media-kanalen. Daarmee zitten wij mooi tussen de traditionele aanbieders van bedrijfsinformatie, die vooral op die officiële bronnen terugvallen, en de nieuwere platformen als LinkedIn Sales Navigator die zich op die dynamische info beroepen”, zegt Hendrik Keeris.
Een van die dynamische databronnen van Bizzy is nu ook Made in, dat aan de toepassingen van Bizzy is gekoppeld. “Daarnaast zijn wij ook al langer bezig met AI-toepassingen, zodat je heel gericht naar specifieke bedrijven en niches kunt gaan zoeken”, zegt Keeris.
Buitenlandse stap
De steile groeiambities van bij de start maakt Bizzy intussen helemaal waar. Het beschikt over informatie en contactgegevens van meer dan 21 miljoen bedrijven, al meer dan 65 bedrijven zijn klant van Bizzy, het salesteam is zopas nog versterkt met vijf extra mensen en telt intussen dertien koppen.
Ook het buitenland lonkt. “In september gaan we Bizzy actief aanbieden in Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Omdat alles zo goed loopt, durven we ook buiten Europa kijken en denken we aan de stap naar de Verenigde Staten”, zegt Keeris. “We zijn vol vertrouwen dat we ook daar een rol van betekenis kunnen spelen.”