Kristof en Evelien Wulteputte zijn naast sponsor ook fan van de Lokerse én de Fonnefeesten. Foto: ies Kristof en Evelien Wulteputte zijn naast sponsor ook fan van de Lokerse én de Fonnefeesten. Foto: ies

Sponsors combineren netwerken en feestvieren tijdens Lokerse Feesten en Fonnefeesten

De organisatoren van de Lokerse Feesten halen hun inkomsten niet enkel uit de verkoop van tickets en drank, maar kunnen ook rekenen op heel wat financiële en logistieke partners. Zowel nationale als lokale bedrijven springen mee op de sponsorkar. Groep Wulteputte uit Lokeren is daar één van. “Onze personeelsleden konden allemaal twee gratis tickets krijgen.”

“Ons bedrijf is al meer dan tien jaar aanwezig op de Lokerse Feesten. En we zijn ook, vooral logistieke, partner van de Fonnefeesten”, vertelt Evelien Wulteputte, medezaakvoerder van de Groep Wulteputte. Naast het gelijknamige aannemingsbedrijf voor alle mogelijke vormen van omgevingswerken, omvat de groep ook het afvalverwerkings- en recyclagebedrijf Condebo. De groep werd 21 jaar geleden gesticht door papa Boudewijn, maar de dagelijkse leiding is intussen in handen van dochter Evelien en haar broer Kristof.

Netwerken

“Met ons aannemingsbedrijf nodigen we vooral zakenpartners uit. Dat gaat van architecten, over klanten tot verantwoordelijken voor grote werven. Door de jaren heen weten we ook wel welke klanten interesse hebben in zo’n avondje Lokerse Feesten. We bieden hen dan vipkaarten aan, schuiven met hen aan tafel en durven ook wel mee een dansje doen. Op zo’n avond gaat het dan meestal niet over het werk. Al is netwerken wel heel belangrijk. Want vaak zie je ook dat er onderling weer nieuwe contacten worden gelegd.”

Sinds de groep ook afvalverwerker Condebo overnam, schaalde het bedrijf zijn inbreng op. “Sinds dit jaar zijn we op de Lokerse Feesten sponsor geworden. We krijgen meer visibiliteit op en rond het terrein en onze naam is ook te zien op de inkombandjes van vrijdagavond. Condebo mikt immers op het brede publiek. Iedereen kan bij ons met zijn of haar afval terecht of bij ons een container huren.”

Personeel

Naast klanten en relaties doet het bedrijf ook naar zijn personeel een actie. “Onze personeelsleden konden allemaal twee gratis tickets krijgen. Een gebaar dat meer dan 75 procent van onze medewerkers hebben aangenomen. Het is één van de vele manieren waarmee we ons imago als aantrekkelijke jonge werkgever te tonen. Want ook wij zijn doorlopend op zoek naar nieuwe collega’s.”