Laurent Vanden Borre van Tradelio en Ivan De Keyser van Vleeswaren Antonio. Laurent Vanden Borre van Tradelio en Ivan De Keyser van Vleeswaren Antonio.

Vleeswaren Antonio en Tradelio bundelen de krachten voor lokaal ondernemerschap

Vandaag kondigen de Vlaamse familiale ondernemingen Vleeswaren Antonio en Tradelio een fusie aan. De nieuwe groep wil zich verder differentiëren als sterke Belgische speler in de productie van fijne vleeswaren met het accent op lokaal en duurzaam ondernemerschap.

Vleeswaren Antonio, beter bekend als Breydel, is gespecialiseerd in ambachtelijke, ovengebakken delicatessen afkomstig uit hun eigen exclusieve en lokale varkenskweek. Met hun korte ketenproductie garanderen ze transparantie en duurzaamheid van stal tot bord. Tradelio, met als merken De Beauvoorder en Atelier du Jardin, is een familiale groep bedrijven in de vleeswarenindustrie met productiesites in Oudenaarde en Veurne. Tradelio heeft ook een slicing- en verpakkingsbedrijf in La-Roche-en-Ardenne. Zij produceren kwalitatieve fijne vleeswaren met respect voor ambachtelijke traditie.

De krachtenbundeling komt tot stand vanuit de gezamenlijke visie om te focussen op lokale producten en verder in te zetten op duurzaam ondernemerschap. Concreet behelst de samenwerking een fusie van de productiebedrijven van Tradelio en Vleeswaren Antonio met behoud van de respectievelijke productiesites in Oudenaarde, Veurne en Gavere. LS Frais (Slicing, Packing, Fun & many more SA), het slicing- en verpakkingsbedrijf van de groep Tradelio blijft als onafhankelijk bedrijf actief zoals voorheen. Peter Hostens, huidig CEO van Tradelio, zal de fusie in goede banen leiden en aan het roer staan van de nieuwe constellatie.

“Deze fusie creëert synergiën en opportuniteiten op verschillende domeinen. We zijn er rotsvast van overtuigd dat we samen sterker staan met het oog op de uitdagingen van de toekomst”, verklaren Ivan De Keyser, zaakvoerder Vleeswaren Antonio en Laurent Vanden Borre, COO van Tradelio. “Wij werken samen met hetzelfde doel: we willen ons verder onderscheiden met kwalitatieve producten met een ambachtelijk karakter, ondersteund door eigen Belgische merken met oog voor korte ketenproductie.”