Tom Celis – Unikoo Foto: Unikoo

Ex-CEO van Kontichs softwarebedrijf wordt Head of Technology bij Antwerpse consultant

Tom Celis, de voormalige CEO van Lemon Companies, versterkt het team van full-serviceprovider Unikoo als Head of Technology. Op deze manier wil Unikoo groeibedrijven en innovatieve KMO’s over heel Vlaanderen helpen om impact te creëren vanuit technologie, dankzij de implementatie van webplatformen en de inzet van snel evoluerende technologieën zoals AI.

Unikoo biedt aan start-ups, scale-ups en innovatieve KMO’s ondersteuning in finance & administratie, HR, technologie, design en marketing. Met de komst van Tom Celis wil Unikoo haar technologie-aanbod verder uitbouwen.

“We halen met Tom niet alleen een klepper binnen die op vlak van IT-consultancy al heel wat watertjes heeft doorzwommen, maar ook iemand met het hart op de juiste plaats en een neus voor digitale trends en evoluties, zoals die van AI. Het feit dat Tom voor een sterk groeiverhaal als dat van ons kiest, spreekt boekdelen over de weg die we met Unikoo hebben afgelegd”, zegt Kenn Wouters, oprichter en zaakvoerder van Unikoo.

Weloverwogen overstap

Tom Celis begon zijn carrière 15 jaar geleden als software engineer bij bedrijven als Organi en Lemon, voordat hij uiteindelijk CEO werd bij Lemon Companies. Na een periode van drie jaar aan het hoofd van de organisatie zocht en vond Tom een nieuwe uitdaging als Head of Technology bij Unikoo.

“Unikoo kwam op het juiste moment op mijn pad: het is een bedrijf met een zeer goede fundering en een enorm sterk team dat vooruit wil”, vertelt Tom Celis, Head of Technology Unikoo over zijn overstap. “Daarnaast delen we dezelfde missie: bedrijven helpen hun business doelstellingen te behalen door middel van de beste service en teams van experten. De klik was er voor mij meteen. ​ Ik krijg hier de kans om mijn eerdere ervaringen in te zetten en mee te bouwen aan dit groeibedrijf met enorm potentieel.”

 

 

“Technologie kan een enorme meerwaarde zijn voor onze klanten, die veelal KMO’s, startups/scaleups en innovatieve organisaties zijn.”, gaat Tom verder. “Daarom willen we ook voor hen nieuwe technologieën zoals AI toegankelijk maken. Ik merk een grote behoefte aan een pragmatische benadering en duidelijkheid over de opportuniteiten en limieten van deze nieuwe revolutie. Unikoo wil zich in dit kader blijven richten op bewezen methodologieën, inspiratie- en kennismakingssessies en de sterke combo van low-code en AI technologie voor het bouwen van onder andere Proof Of Concepts, naast de klassieke webontwikkeling”, aldus de nieuwe Head of Technology bij Unikoo.

Duurzame groei

De aanwerving van Tom past binnen de ambitieuze groeidoelstellingen van Unikoo. De laatste 12 maanden steeg het bedrijf met 35% in omzet en het team groeide tot een kleine 40 medewerkers. ​ Unikoo nam bovendien begin dit jaar nog het Limburgse agency HiPPO over om haar branding- en marketingaanbod te versterken. Unikoo heeft kantoren in Antwerpen en Limburg en wil op korte termijn verder inzetten op de regio rond Gent.