Topman Armin Devender liet eerder al verstaan dat de winkelketen opnieuw rendabel is en “de strategische herpositionering werkt”. Het Duitse moederbedrijf van Inno, Galeria Karstadt Kaufhof, verkeerde eerder dit jaar in financiële problemen en dus was er ook onrust ontstaan bij het Belgische dochterbedrijf. Inno heeft zestien winkels in ons land en een duizendtal personeelsleden.
Make-over
Woensdag kondigde het bedrijf aan dat zijn winkels in de Brusselse Nieuwstraat en aan de Louizalaan een make-over hebben gekregen “als volgende stap in de omwenteling”. De bedoeling is om te evolueren naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling, waar klanten die op zoek zijn naar bekende merken terechtkunnen.
“Maar het winkelconcept is uitermate democratisch: er zijn geen drempels, iedereen is welkom. Of je nu een volledige luxe-outfit komt shoppen, een nieuwe handtas of een lippenstift of alleen inspiratie komt opdoen”, zegt de CEO in een persbericht.
De aankleding van de vernieuwde winkels is stijlvol, met zithoeken en planten. Digitale schermen moeten de shopper inspireren en door de winkel leiden. Daarnaast zijn er veel nieuwe (luxe)merken te koop, bijvoorbeeld in de afdelingen parfumerie, lingerie en bij de handtassen, schoenen en bagage. “Shoppen wordt een echte belevenis. Wie wil, maakt er makkelijk een dagje uit van, met een pauze bij Inno-partner Bon waar men iets kan eten of drinken”, klinkt het. Voor buitenlandse klanten komt er vanaf juni een “tax refund-service”, die instant de btw op Belgische aankopen terugbetaalt. Deze service zal naast Brussel ook in Brugge worden aangeboden.
Inno is van plan om nog meer winkels om te bouwen maar geeft geen details over locatie en timing.