https___static.nieuwsblad.be_Assets_Images_Upload_2023_05_02_c02bfe4e-4bf5-4daf-8c61-a1b34d5e9fce Karla Stautemans en Barbara Maes zijn de nieuwe gezichten van ’t Moleken. Foto dvp

Nieuw leven voor oudste winkel van Zottegem

ZOTTEGEM - Na het overlijden van zaakvoerder Daniël Stautemas leek er een einde te zijn gekomen aan ’t Moleken, zowat de oudste winkel in Zottegem en met een ruim aanbod aan naaitoebehoren een begrip in de regio. Karla - de nicht van Daniël - en twee van haar vrienden Barbara Maes en Kevin Hallaert beslisten daar echter anders over en hebben ’t Moleken nieuw leven ingeblazen.

Karla en Barbara leerden elkaar beter kennen tijdens uitverkoop van ’t Moleken, na het overlijden van Daniël Stautmans. “Ze was de allereerste klant en bood onmiddellijk aan om bij te springen tijdens de verkoop. Er stond immers een enorme wachtrij die ik alleen moeilijk de baas zou kunnen”, vertelt Karla. “Tussen het verkopen door voelden we direct aan dat we dezelfde passie deelden en dat we beiden vonden dat het pand en de geest ervan niet verloren mocht gaan. Later is Kevin er nog bij gekomen. Hij werkt meestal achter de schermen en verzorgt de contacten met verschillende partners.”

 

Net zoals dat jarenlang het geval was, vind je nog steeds allerhande naaitoebehoren in ’t Moleken. Foto dvp

Om alles in goede banen te leiden en hun initiatief om ’t Moleken nieuw leven in te blazen alle kansen te geven richtten de drie een vzw op. “We voelden dat er heel veel creatief talent in en rond Zottegem was dat eigenlijk geen platform had om zich kenbaar te maken, behalve een occasionele webshop of een Facebookpagina”, aldus Karla. “Hoe fijn zou het niet zijn om al deze mensen te kunnen verenigen en onder één dak samen te brengen, in alle diversiteit. Barbara is zelf modeontwerpster en als rasechte Zottegemse kent ze ook heel wat mensen die op één of andere manier creatief bezig zijn.”

“Karla is herboriste, massage- en aromatherapeut, dus we kunnen ons beiden helemaal uitleven in het geven van verschillende workshops”, vult Barbarba aan. “Een zoektocht op het internet vulde ons assortiment aan en zo begon de invulling van de vzw met de workshops en de winkel zachtjes aan vorm te krijgen. We willen het welzijn van de gehele uiterlijke en innerlijke mens verhogen.”