2396_cottage_blauw_sneak_peak

Euro-Serre wordt grote naam in Europa

Het Genkse familiebedrijf Euro-Serre gaat onder de eigen merknaam de verovering van Europa verderzetten. De producent van aluminium tuinserres heeft als eerste stap Euro-Serre NL opgericht om van daar uit de commerciële strategie bij dealers te ontrollen. Andere landen zullen snel volgen, aldus zaakvoerder Stijn Lemmens. Euro-Serre kondigt bovendien een nieuw model aan: de Euro-Cottage, gekenmerkt door de duurzame materialen en de baby-blauwe kleur.

“Het overaanbod aan keuzes zorgt voor veranderend koopgedrag en verwachtingspatronen bij de consument”, zegt Stijn Lemmens, tweede generatie van het familiebedrijf. “Bij belangrijke aankoopbeslissingen zoeken veel mensen naar een persoonlijke connectie bij een lokale speler, in plaats van blind te vertrouwen op een online aanbieder. In de serrewereld is dat niet anders. Daarom willen we met Euro-Serre, naast een krachtige online strategie, ook lokaal vertegenwoordigd zijn door betrouwbare partners.”

Die lokale vertegenwoordiging gebeurt vandaag al in diverse Europese landen, maar steeds onder de naam en naar de invulling van het select aantal dealers. “Dit resulteert in een versnipperde positionering en arbitrair gebruik van ons merk en zijn waarden”, vindt Stijn Lemmens. “Daarom willen we nu internationaal gaan opereren onder de naam Euro-Serre en het dealernetwerk sterker in de markt zetten: onder dezelfde uniforme paraplu en met de kernwaarden als betrouwbaarheid, duurzaamheid en flexibiliteit.”

Het pilootproject dat deze hervorming in de praktijk omzet is de opstart van Euro-Serre NL. “Compleet met eigen website en een centraal serviceteam”, stelt de zaakvoerder. “Met kleine verkooppunten over het volledige gebied, en ondersteund door Euro-Serre-specialisten ter plaatse, gaan we nu de hele Nederlandse markt veroveren. Het is een persoonlijke benadering in nauwe samenwerking met onze Nederlandse partners, die ook sterk in deze formule geloven.”

Nieuw product moet groeiversnelling ondersteunen.

Euro-Serre kondigt gelijktijdig de geboorte aan van een nieuw product: een baby-blauwe cottage, die de duurzaamheid van de producten nog meer in de verf zet. “Verf, dat kan je letterlijk nemen”, lacht Stijn. “Met dit blauwe model tonen we aan dat personalisatie van producten perfect samengaat met milieuvriendelijke productie. Daarnaast passen deze cottage-huisjes bij een duurzame levensstijl, omdat ze gebouwd zijn met hernieuwbare materialen en gebruikmaken van hernieuwbare energiebronnen.”

Daarmee heeft Euro-Serre de volgende fase in de lange historiek ingezet en is het bedrijf rijp voor verdere groei in heel Europa…