Met een stijging van 18 naar 35 vestigingen verspreid over alle Vlaamse provincies en Brussel werd het aantal kantoren het voorbije jaar quasi verdubbeld. Het aantal medewerkers steeg in 2022 met meer dan 38% van 795 naar 1200. De omzet groeide met ruim 53% van €88 naar €135 miljoen sinds eind 2021. Zo blijft Moore een prominente speler in de consolidatiegolf binnen de sector.
Het bedrijf wil haar aanwezigheid en dienstverlening op een duurzame manier verder versterken. Hiervoor trok het Isabelle Van Iseghem aan als nieuwe CEO. Isabelle Van Iseghem was voorheen actief als CFO van Randstad België en Luxemburg, Niko Group en Microsoft. Haar brede ervaring in verschillende disciplines en sectoren is een belangrijke troef voor de verdere groei van Moore Belgium.
“Onze belangrijkste uitdaging is om vanuit ons DNA als ondernemers, de dromen en ambities van onze klanten elke dag opnieuw mee waar te maken in een continu veranderende wereld. Dit willen we doen door het maken van gezonde keuzes voor zowel het bedrijf, onze klanten, als medewerkers. Isabelle Van Iseghem heeft de juiste ervaring en expertise om het enorm gewaardeerde werk van Hans Cools als CEO verder te zetten”, zegt Peter Verschelden, voorzitter van Moore Belgium.
Taalgrens oversteken
De onderneming wil haar klantenportefeuille van KMO’s, Belgisch verankerde grotere ondernemingen en lokale overheden verder uitbreiden met een brede waaier aan adviesverlening onder meer op het vlak van Accountancy, Audit en Business Analytics.
De grootste uitdagingen hierbij zijn de integratie van nieuwe medewerkers en de creatie van schaalvoordelen die van cruciaal belang zijn om het succes te verduurzamen.
Hiervoor kijkt Moore Belgium in de eerste plaats over de taalgrens waar het momenteel nog niet actief is.
“Na de consolidatie op de Vlaamse markt kijken we ook actief naar nieuwe opportuniteiten in Franstalig België én internationaal. Net zoals in Vlaanderen willen we daar ook de compagnon de route zijn van ondernemers en lokale besturen met een gespecialiseerde adviesverlening die de traditionele accountancy overstijgt maar betaalbaar én haalbaar blijft. Het positieve domino-effect dat we met onze buy en build strategie creëerden in onze thuismarkt zal ook daarbuiten een sterke hefboom zijn voor nieuwe groei,” besluit Peter Verschelden.