Afgelopen weekend naar jaarlijkse traditie het Personality of the Year-event van Gondola Society georganiseerd. Zo’n 200 topmanagers zakten af naar het Holiday Inn-hotel in Zaventem voor de prestigieuze awardshow, die als doel heeft om persoonlijkheden uit de retail- en FMCG-sector te bekronen voor hun uitzonderlijke ingespanningen voor zowel hun bedrijf als de sector. De winnaars werden gekozen door het publiek (hun stem was goed voor 30% van de punten) en de vakjury.
Het verdict? Bij de retailers ging de prijs naar Jan Peeters, nationaal franchisenemer van onder meer Albert Heijn en KFC. De prijs bij de Suppliers ging naar Lily Libeert van het gelijknamige chocoladebedrijf. Eén onderscheiding mocht bovendien mee naar Limburg: Leen Ponet van online apotheek Farmaline, werd verkozen tot Personality of the Year in de categorie E-Commerce.
“Leen Ponet is er samen met haar team in geslaagd om een waanzinnig sterk bedrijf uit te bouwen”, vindt de jury. “Ze heeft daarbij veel veerkracht en moed getoond.” Leen zelf, die de overwinning niet had zien aankomen, was erg blij met de erkenning. “Ik vind het goed dat binnen de retail de e-commerce sterker naar voor komt en er in het assortiment meer focus wordt gelegd op gezondheid. Een positieve evolutie waar we graag een steentje toe bijdragen.”