Beliving is een groeiende (tuin)meubelretailer, voorheen gekend als Overstock. Sinds 2016 heeft de samenwerking tussen Jan Ollevier, Vendis Capital en een versterkt management team geleid tot een grondige transformatie van het bedrijf.
Zo werd het merk ‘Overstock’ herdoopt naar 2 volwaardige en los van elkaar staande merken: Exterioo (tuinmeubelen) en Juntoo (indoor meubelen). Beide merken zetten dan ook hard in op design, modulariteit en een unieke prijs-kwaliteit verhouding door z’n verticaal geïntegreerd businessmodel. Er werd de voorbije jaren ook fors ingezet op digitalisering en op een omnichannel ervaring voor de klant via de bouw van een nieuw online platform en ERP systeem. De websites van Juntoo en Exterioo kenden – mede door de covid pandemie – een enorme groei.
Beliving groeide ook in de diepte. De geografische reikwijdte werd verder uitgebreid door showroomopeningen in België en expansie naar Nederland. Exterioo telt nu 33 showrooms van circa 2000m2, waarvan 26 in België en 7 in Nederland. Juntoo verhuisde heel wat showrooms naar 1.500m² panden. De teller van Juntoo België staat op 18 showrooms. Om de sterke groei te ondersteunen werd er een gloednieuw 80.000m² warehouse in de haven van Gent in gebruik genomen.
Met de uitkoop van de aandelen van Vendis en van een private investeerder, wil Beliving nu een nieuwe episode aansnijden: een van groei. Nog dit: de private equity speler Vendis en Jan Olivier blijven wel samen partners en aandeelhouders in X2O Badkamers.