Monizze ontwikkelt digitale betalingsoplossingen en tekende vorig jaar een forse groei op. Zowel de omzet als het klantenbestand stegen met 20 procent. Het bedrijf merkt ook een toename van de uitgaven voor maaltijdcheques, ecocheques, cadeaubonnen en de coronapremie.
“In moeilijke tijden zoals in 2022 proberen consumenten hun koopkracht te verbeteren door hun verschillende cheques te gebruiken. Werkgevers van hun kant hebben hun werknemers een steuntje in de rug gegeven door coronapremies en ecocheques aan te bieden”, zo verklaart CEO Jean-Louis Van Houwe het succes.
“Steeds meer zelfstandigen en kmo’s maken gebruik van onze diensten”, gaat Van Houwe verder. “Dat komt omdat we tijdens de coronacrisis acties hebben opgezet om lokale bedrijven te ondersteunen.”
Het gebruik van cheques is vooral populair bij jongeren. Monizze zal daarom “blijven investeren en innoveren om aan de consumptiegewoonten van deze nieuwe groep consumenten te voldoen”. Het bedrijf wil ook zijn eigen mobiliteitsdiensten uitbreiden en meer kmo’s aantrekken.