Specsavers is tot op vandaag een familiebedrijf uit Groot-Brittannië dat in 1984 opgericht werd door het echtpaar Doug en Mary Perkins. Zelf optometristen, maakten zij het vanaf de opening van de eerste Specsaverswinkel tot hun missie om levens te veranderen door een beter zicht aan te bieden voor iedereen en dit met dezelfde service, zorg en prijs-kwaliteit als bij zelfstandige opticiens. Enkele jaren later startten zij deze missie ook met hoorzorg.
Specsavers breidt uit naar Antwerpen als logisch verlengstuk van Nederland, waar de keten al langer een flink marktaandeel wist te verwerven. De klant krijgt in de winkel de optie om de bril te bestellen zodat die thuis geleverd wordt. Dat is vooral voor bezoekers die verder wonen een handige optie.
Succesverhaal
De Belgen vonden op korte tijd de weg naar Specsavers dankzij de recent geopende winkel in Mortsel. De verwachting is dat ook de Wijnegemse vestiging een grote toeloop zal kennen. Ook de Belgische website draagt bij aan dit succes. Specsavers investeerde de voorbije jaren fors in de digitalisering van zowel haar assortimenten monturen en lenzen, alsook de dienstverlening die ermee gepaard gaat. Zo wil de optiekketen een unieke en kwalitatieve klantervaring bieden die zowel digitaal als fysiek in de winkels identiek is.
LEES OOK. Britse brillengigant opent eerste Belgische winkel in Mortsel
“Onze winkel in Wijnegem Shoppingcenter zorgt er voor dat een breed publiek ons stijlvol en kwalitatief aanbod kan ontdekken. Onze grootste troef is onze gepersonaliseerde en laagdrempelige aanpak. Dat die aanpak werkt, blijkt uit de klantenfeedback. De klantentevredenheid krijgt een score van maar liefst 9.8 op 10, wat bijzonder hoog is. Specsavers slaat duidelijk aan in België en steeds meer mensen vinden de weg naar onze winkelpunten”, aldus Remon Broekhaar van Specsavers.