https___static.nieuwsblad.be_Assets_Images_Upload_2023_02_12_afaf9ba7-5c5c-4b6c-b04e-ef1661e93f95 Foto Caviar

Miljoenen Amerikanen keken vannacht naar vier reclamespots van Belgisch productiehuis tijdens Super Bowl

BRUSSEL - De Super Bowl, hét sportevenement van het jaar in de Verenigde Staten, kleurde zondagavond enkele keren Belgisch. Productiehuis Caviar maakte vier reclamespots die werden bekeken door 100 miljoen Amerikanen.

Het is niet de eerste keer dat Caviar ingeschakeld werd voor reclamefilmpjes bij de Super Bowl. Ook vorig jaar maakte het bedrijf vier spotjes, in 2016 waren het er zelfs zeven.

Caviar maakte twee spotjes voor frisdrankgigant Pepsi, eentje voor cosmeticamerk e.l.f. en eentje voor snackproducent Planters. In de spots waren enkele bekende acteurs te zien, onder wie Jennifer Coolidge en Ben Stiller.

7 miljoen dollar voor halve minuut

De Super Bowl, de finale van de National Football League (NFL), is erg belangrijk voor reclamemakers. Er kijken jaarlijkse dan ook zowat 100 miljoen mensen. De tientallen spots rond de uitzending zijn peperduur. Volgens Amerikaanse media kostte een spot van 30 seconden dit jaar gemiddeld 7 miljoen dollar.

Caviar bestaat sinds 2006 en is in België bekend van onder meer fictiereeksen ‘Clan’ en ‘Tabula Rasa’ en de film ‘Rebel’. In 2021 stapte Telenet in het bedrijf en vorig jaar nam de telecomoperator een meerderheidsparticipatie van 70 procent.