Grafisch ontwerpster Ghizlan Afasi droomt al lang van een eigen authentieke baby-en doopsuikerwinkel. De ambitieuze onderneemster richtte haar eigen ontwerpbureau 3 Little Stories op en jaagt nu haar droom na om een eigen winkel te openen.
“Vroeger had je zaken als Figaro en Welp die een groot aanbod voor kinderen en ouders hadden, maar die bestaan jammer genoeg niet meer”, aldus Ghizlan. “Voor een stad met een hoog geboortecijfer is dat toch wel een gemis en mede daarom open ik een pop-up om iets uniek en origineel te kunnen aanbieden in het centrum van de stad.”
Vaste klant
Die unieke pop-up komt er in een bestaande zaak, namelijk damesboetiek Pêche in de Nieuwstraat, een zaak waar Ghizlan vaste klant is sinds het prille begin.
“Ik ben opgegroeid in de Nieuwstraat en kom geregeld langs in de winkel”, gaat Ghizlan verder. “Als grafisch ontwerpster heb ik al eens etalagestickers ontworpen voor de zaak en ben ik doorheen het jaar goed bevriend geraakt met Jolien, de zaakvoerster.”
“Ik heb sinds kort ook een webshop met babykleding en baby- en mama-artikelen en droom al lang van een eigen fysieke winkel. De zoektocht naar een geschikt en betaalbaar pand in het stadscentrum loopt echter wat moeizaam en daarom ben ik Jolien enorm dankbaar dat ze me de kans biedt om de pop-up te openen.”
Vers ondernemersbloed
Ook zaakvoerster Jolien Keuleneer (31) van damesboetiek Pêche is blij dat ze haar collega-onderneemster kan helpen om haar droom te realiseren. “Sint-Niklaas heeft nood aan vers ondernemersbloed en in dit verhaal versterken we elkaar alleen maar”, vertelt Jolien. “Ik hoop alvast dat Ghizlan hierdoor de definitieve stap kan zetten om haar eigen zaak te openen, want die kwaliteiten heeft ze zeker en vast.”