Greetje Demuelenaere en Wouter Casteleyn, oprichters van het marketingbureau comma,, trekken in samenwerking met Brouwerij Koekoek het verhaal van Bar Belge: “We lieten ons inspireren door Belgische klassiekers en tuneden deze om tot onze eigen vijf bieren te komen”, klinkt het. “Met Bar Belge mikken we op meerwaardezoekers die we bij elke gelegenheid een uniek biermoment willen bezorgen. Een positieve ode aan het leven, gebotteld in een design om mee uit te pakken.”
Die aanpak bleek op te leveren: Bar Belge kon op de World Beer Awards al een gouden en een bronzen medaille in de wacht slepen, en ook op de Brussels Beer Challenge viel het merk in de prijzen.
Mee op handelsmissie
Belgisch bier heeft uiteraard internationale faam. Daarom maakt Wouter deel uit van de Belgische handelsmissie naar Japan, met o.a. prinses Astrid en Vlaams minister-president Jan Jambon.
“We hebben al klanten in Italië, Zwitserland en Dubai, maar ook Japan is een goede potentiële markt voor ons omdat ze daar op zoek zijn naar finesse en kwaliteitsbier. Als kleine speler is het enorm leerrijk om aan te pikken bij de grote bedrijven op deze handelsmissie. Tot dusver is het al een succes geweest op vlak van leads en klanten”, klinkt het vanuit Japan.
De crowd reageert enthousiast
Nu er vijf bieren op de kaart staan, komt er een zesde aan. “Daarnaast willen we ook onze salesaanpak professionaliseren en onze voorraad uitbouwen”, klinkt het bij Greetje. Maar dat vraagt natuurlijk investeringen, en dat geld haalt Bar Belge momenteel op bij de crowd. “We hebben half november onze crowdlendingcampagne gelanceerd bij WinWinner”, aldus Wouter. “Daarbij kunnen onze fans ons een lening toekennen, en dus zelf mee verdienen aan onze groei. Daar blijkt heel wat interesse voor: we haalden al meer dan 100.000 euro bijeen. €75.000 was ons minimale doelbedrag, maar nu zetten we koers richting het maximale doelbedrag van 150.000 euro.”, besluiten Greetje en Wouter ambitieus.
Alle info over de crowdfundingcampagne van Bar Belge vind je op de WinWinner-site.