Concreet wil het duo de groeifinanciering gebruiken om een nieuw bier te lanceren, om de voorraad voor export te vergroten en een sales organisatie uit te bouwen. Het collectief mikt op 150.000 euro om zich verder te positioneren in het topsegment van de Belgische horeca en in verschillende exportlanden. Italië, Zwitserland en Dubai zijn alvast overtuigd, de rest moet snel volgen. Als ervaren ondernemers weet het koppel de markt perfect aan te voelen. Met toekomstgerichte marketing als rode draad, is Bar Belge naar het zeggen van Wouter Casteleyn organisatorisch dus helemaal klaar voor groei.
Wouter Casteleyn besliste in 2020 om zich samen met zijn vrouw Greetje Demuelenaere in te kopen in Bar Belge. Wouter neemt de dagelijkse leiding op zich als BEO (beer executive officer) en legt zich toe op de positieve groei en de vlotte productieprocessen binnen het bierverhaal, naast de originele out-of-the-box marketing. Greetje waakt over de finance als BFO (beer finance officer).
Anders dan anderen
Bar Belge wil met zijn bieren vooral anders dan anderen zijn. In een markt gedomineerd door grote volumes, wil Bar Belge het verschil maken met kwaliteitsproducten. De erkenningen op de World Beer Awards (brons in 2020, goud in 2022) en de zilveren medaille op de Brussels Beer Challenge vorig jaar bevestigden dit doel.
De West-Vlaamse onderneming focust op high-end bars en toprestaurants met een hoge Gault&Millau-score. Zo serveren onder meer Sergio Hermans AIRrepublic (Cadzand), De Herborist (Zedelgem) en restaurants als Bruut (Brugge) en Rebelle (Kortrijk) minstens een van de bieren aan hun gasten.