Geloofwaardige bedrijfscommunicatie staat of valt met een goed verhaal, waarin de juiste boodschappen op de juiste manier worden gebracht. Dat is het uitgangspunt van gewezen VRT-journalist Björn Crul. In 2012 richtte hij het content agency Comm2B op, om bedrijven, overheden en social-profitorganisaties bij te staan in hun communicatie. De voorbije jaren kende het agentschap een sterke groei.
Organisaties willen vandaag een connectie met hun klanten, medewerkers, stakeholders en de media. “Klantgericht werken, je medewerkers aan je binden, je stakeholders goed informeren of je bedrijf in de media krijgen: voor al die doelstellingen heb je als organisatie een geloofwaardige communicatie nodig”, stelt Björn Crul. “Zo’n geloofwaardigheid bouw je op doordat je weet wat je wil vertellen, door je boodschappen helder te formuleren en liefst ook door er een authentiek verhaal van te maken, dat spoort met het DNA van je organisatie.”
Gespecialiseerd in storytelling
Dat is waar The Content Company zich in gespecialiseerd heeft: “Wij zijn een partner voor content creatie en storytelling voor kmo’s, corporate organisaties, overheden en social-profitorganisaties”, zegt Crul nog. “We hebben een ervaren team van vier bedrijfsjournalisten en storytellers die met een open vizier en een kritische blik aan elke opdracht beginnen. We leven ons in in de wereld van de klant en zijn doelgroepen. Vervolgens zorgen we voor sterke content in functie van het medium dat zal worden ingezet.”
Het bedrijf heeft een ruime ervaring opgebouwd in zowel copywriting, pers en PR, video- en podcastproductie en event storytelling. The Content Company werkt eerder al voor magazines als Business Vlaanderen en De Zelfstandige en tv-zender Kanaal Z, maar ook voor kmo’s die een webtekst, persbericht of bedrijfsvideo willen. “En we ondersteunen eveneens de marketing- of communicatieafdeling van corporate bedrijven die versterking zoeken in het kader van content marketing of om de juiste inhoudelijke invulling te geven aan een event”, aldus nog de stichter.
De eigen ploeg van bedrijfsjournalisten en storytellers vult The Content Company aan met cameramensen, monteurs, fotografen, grafici, presentatoren, enzovoort, die worden gekozen in functie van een specifiek project. “Voor elke klant kunnen we ook voor last minute vragen meestal wel een oplossing vinden”, besluit Björn Crul.
foto: Bavo Boutsen, Anse Keisse, Björn Crul en Roeland Van Den Driessche.