Premier Alexander De Croo had de eer en het genoegen NOA officieel te mogen openen. Hij klom ook op het spreekgestoelte en had niets dan lof voor de ondernemerszin van de deelnemende bedrijven en voor initiatiefnemer Paul Renson in het bijzonder.
In zijn toespraak legde De Croo de nadruk op het belang van samenwerken, ondernemerschap en innovatie. “België heeft geen grondstoffen, maar moet het verschil zien te maken met zijn mensen en zijn ondernemerschap”, aldus de premier. “We mogen dan ook fier zijn op een partnership zoals dat van NOA outdoor living, dat het design van eigen bodem breedvoerig in the picture zet. Terecht ook want in outdoor living design zijn we wereldtop.”
Maatschappelijke trend
Het NOA Inspiratiepark liet een diepe indruk op alle aanwezige ondernemers. Het geheel oogt als een moderne ‘Tuin van Eden‘. In totaal biedt het liefst 30.000 vierkante meter.
Paul Renson benadrukte dat dit gezamenlijke initiatief helemaal beantwoordt aan een maatschappelijke trend die wil dat er meer buiten wordt geleefd. “Het is heel simpel: buitenleven is de toekomst”, zo zei Renson tijdens de academische opening. “De natuur doet de mensen goed, geeft hen rust. Die rust, het groen, de natuur dat vind je hier dan ook allemaal terug in het NOA park, terwijl de zuidkant van de site van op de autosnelweg tegelijk ook dynamiek en economie uitstraalt. En dat is voor mij een fantastische combinatie om vandaag mee uit te pakken. We zijn in 2009 gestart met outdoor living, het jaar waarin we als familiebedrijf onze honderdste verjaardag vierden. Vandaag zijn we 13 jaar verder, en ik mag zeggen dat we een fameus parcours afgelegd hebben dankzij een fameus team. Want: mensen, dáár gaat het voor mij om. Klanten, leveranciers, partners en medewerkers: zij zijn het die Renson op de kaart zetten.”
Totaalbeleving, dáár draait alles om in het NOA outdoor living inspiratiepark. Outdoor living in al zijn facetten. “Een buiten leefruimte met alles erop en eraan is meer dan enkel een Renson lamellendak”, aldus nog de door Jan en alleman bejubelde Paul Renson. “Het is fantastisch om te zien wat we hier met verschillende high end merken hebben kunnen neerzetten. Samen zijn we sterker.”