De Witte Vlinder. Zo heet de start-up. Niet toevallig gekozen. Na het overlijden van hun grootvader, inmiddels drie jaar terug, zagen ze een witte vlinder voorbij vliegen. Dat bracht inspiratie. Het bedrijfje werd opgericht na het overlijden van hun grootvader.
De kleinkinderen vonden een gat in de markt. Ze maken graven schoon voor derden en bieden daarbij diverse abonnementsformules aan. De klant krijgt na de schoonmaakbeurt van de graftombe een foto thuis toegestuurd. Voorlopig beperken de jongeren hun actieterrein tot de eigen streek (Tielt en omstreken).
Op basis van spaargeld
Ona en Léon zijn zus en broer. Ze spraken hun spaargeld aan om de zaak op te richten. “Een drietal jaar geleden is mijn opa gestorven,” vertelt Ona. “Mijn oma kwam het graf zelf kuisen, maar fysiek was ze daar niet toe in staat. We willen nu anderen helpen die dat ook niet meer kunnen.”
Zoals het echte ondernemers past hebben ze meerdere opties voor hun klanten. Er wordt in principe gewerkt met een maandabonnement. “Maar mensen kunnen ook een bloemetje zetten op de verjaardag van de overledene”, zeggen de jonge ondernemers.
foto: Mediahuis