Het postgebouw wordt gerenoveerd tot een multifunctioneel gebouw met vrij in te vullen horecazaken en kantoorruimtes. Ernaast komt een nieuwbouw met zes bouwlagen, op het braakliggend perceel gelegen tussen de IJzerenwegstraat en de spoorweg. De buitenomgeving blijft eigendom van de NMBS maar komt in beheer van de stad. In 2012 werd een project gekozen als laureaat van de architectuurwedstrijd georganiseerd door stad Tienen en NMBS-holding. Acht jaar later werd dat spoor verlaten. Nu is, na veel overleg, een nieuwe omgevingsvergunning aangevraagd.
Alle woningen bevinden zich boven de fietsenstalling. Het wordt een mix van 1, 2 en 3- slaapkamerwoningen. Op niveau -1 wordt een ondergrondse parkeergarage voorzien. Het stationsgebouw (dat apart wordt gerenoveerd) is beschermd. Het wordt beschouwd als het oudstbewaarde ontvangstgebouw uit de beginperiode van de Belgische Staatsspoorwegen. De gevels van de Oude Post worden in die context mee beschermd. Gesloten ramen worden open gemaakt en het schrijnwerk gereconstrueerd. Het binnenwerk uit 1922 blijft behouden