JCr-171022-Albert Heyn01

Na negen jaar in ’t nieuw: ander concept voor Albert Heijn

Negen jaar nadat de eerste Limburgse Albert Heijn op Stayen de deuren opende, werd maandag het nieuwe winkelconcept aan het publiek getoond.

“Het is de eerste Limburgse eigen AH-vestiging zonder franchising waar het nieuwe concept is toegepast,” zegt winkelmanager Dunja Elen. “Deze vestiging in Sint-Truiden is 1900 m² groot, fris, modern en ruim van opzet. We hebben het assortiment verbreed en extra geïnvesteerd in zelfscanning. Wij zijn nu vooral een echte verswinkel geworden, waar de focus ligt op verse producten die gemakkelijk zijn om thuis te bereiden.”

Sint-Truiden krijgt de primeur van het concept. “Dit is hier inderdaad het nieuwe concept dat in de andere winkels ook zal toegepast worden. Er ging een redelijk ingrijpende verbouwing aan vooraf, waarbij vooral aandacht was voor meer ruimte voor de klanten. Zeker in de versafdeling, waar alles nu veel makkelijker en overzichtelijker gepresenteerd wordt. Zeg maar, beter gegroepeerd voor het kookgemak om maaltijden samen te stellen. Bij de kant en klare maaltijden ligt de focus op gezonde maaltijden. Vandaar ons motto ‘beter eten bereikbaar maken voor iedereen”, besluit Elen.

JCr.