De stad Antwerpen en Toerisme Vlaanderen stippelden samen de strategische lijnen uit voor het nieuwe bureau. Die lijnen moeten tot een plan van aanpak worden omgezet door een nog aan te stellen directeur. Het doel van A&PCB is om de stad internationaal te positioneren als zakenbestemming voor congressen, evenementen en beurzen.
“Wij zullen een doorgedreven marketingbeleid voeren en organisatoren proactief benaderen”, klinkt het bij A&PCB. “In de eerste plaats zullen we ons richten op evenementen die een positieve impact genereren in de stad of een link hebben met de economische clusters en expertisecentra.”
Ruben Verhoeven, senior-partner bij consultancybedrijf McKinsey & Company, wordt de voorzitter van A&PCB. “Zakelijke evenementen zijn de economische verbinding tussen veel sectoren die elkaar internationaal kunnen versterken”, aldus Verhoeven. “Het netwerk van het Antwerpse bedrijfsleven en de wetenschappelijke sectoren is onderbenut. Door de ambassadeurs in kaart te brengen, kunnen we veel congresorganisatoren overtuigen om naar Antwerpen te komen.”